U bent hier

Voorwaarden

Programma's

De uitgewerkte programma's zijn terug te vinden op onze website www.schoolklassen.be. Ze omvatten de volledige structuur van een weekverblijf: volpension (alle maaltijden van middagmaal 1e dag t.e.m. broodmaaltijd laatste dag tenzij anders vermeld), alle uitstappen en vervoer, inkomgelden, gidsen en begeleiding i.v.m. de uitstappen, eventueel huur van materiaal, activiteiten worden aangepast aan de mogelijkheden van de externe partners (sluitingstijden, bezetting, …). Wie een standaardprogramma kiest hoeft zich geen zorgen te maken over verblijf of uitstappen maar kan ook niets aan het programma wijzigen. Van zodra de uitstappen gereserveerd zijn ontvangt u een weekoverzicht. Vanaf dat moment kan er niets meer gewijzigd worden aan het programma.

Aanpassingen aan het standaardprogramma kunnen alleen schriftelijk op het ogenblik van reservatie en na overleg met de vzw Vlaamse Jeugdherbergen aangevraagd worden. Hiervoor zal een prijsverhoging van 3% per pakket aangerekend worden. U kan natuurlijk steeds activiteiten schrappen uit onze aangeboden programma’s. Dan wordt ook de prijs aangepast. Contacteer ons voor meer informatie.

Reservaties             

  • Reservatie gebeurt door insturen van het reservatieformulier op onze website www.schoolklassen.be én door storting van 250 euro op rekening 550-3578500-66. Opties, reservaties en/of programmawijzigingen worden enkel schriftelijk aanvaard.
  • Een ingevuld reservatieformulier (per brief of online) geldt als bindende reservatie.
  • Na ontvangst van de voorschotfactuur (en ten laatste 30 dagen voor vertrek) stort u 75% van het totale bedrag. Saldofactuur (na verblijf) te betalen binnen 30 dagen na ontvangst.
  • Per 15 deelnemers hebt u recht op 1 gratis deelnemer.
  • Zodra uw inschrijving bevestigd is, kan u gaan kennismaken met de JH. Na telefonische afspraak met de beheerder kan u met maximum 2 groepsverantwoordelijken in de JH 1x overnachten. Zo krijgt u de gelegenheid om kennis te maken met de jeugdherberg, de beheerders, de omgeving en de accommodatie. U kan tegelijk ook de maaltijden en eventuele diëten te bespreken.
  • Alle prijzen kunnen door onvoorziene omstandigheden, buiten onze wil om, gewijzigd worden
  • Prijzen slechts geldig vanaf 35 personen. Bij minder dan 35 deelnemers: prijzen op aanvraag.
  • Voor reservaties minder dan 8 weken voor vertrek kunnen we noch het programma, noch de prijs garanderen.
  • Indien iemand gedeeltelijk deelneemt aan een verblijfsperiode, rekent die persoon bij zijn vertrek de onkosten van de jeugdherberg af met de jeugdherbergbeheerder. De kosten van de uitstappen worden verrekend op de saldofactuur.
  • Gelieve 2 weken voor uw vertrek contact op te nemen met de JH om het exacte aantal deelnemers te melden, de kamerverdeling te bespreken en het huisreglement te bekomen
  • Lakens zijn in de prijs inbegrepen
  • Iedere groep leerlingen wordt bij alle activiteiten vergezeld door minstens 1 begeleidende leerkracht
  • Op elke verdieping van de jeugdherberg, waar leerlingen verblijven, slaapt minstens 1 leerkracht

Annulatievoorwaarden              

Annulaties dienen steeds schriftelijk te gebeuren - hetzij per brief of e-mail. Bij annulaties per brief geldt de poststempel als bewijs. Indien er een voorschot werd betaald dat hoger is dan de annulatiekosten, dan wordt het teveel betaalde bedrag teruggestort. Alle transactiekosten zijn in dat geval steeds ten laste van de begunstigde. Terugbetalingen gebeuren enkel d.m.v. overschrijvingen via de bank

Annulatiekosten            

Ongeachte de reden van annulatie zullen volgende kosten aangerekend worden:

  • Annulaties meer dan 60 dagen voor aankomst : € 250,00 dossierskosten
  • Annulaties minder dan 60 dagen voor aankomst : 25 % van de totale kosten (**)
  • Annulaties minder dan 30 dagen voor aankomst : 50% van de totale kosten (**)
  • Annulaties minder dan 7 dagen voor aankomst of niet komen opdagen : 100% van de totale kosten (**)

(**) alle overnachtingskosten plus alle bestelde maaltijden, met een minimum van € 250,00.

Voor alle andere diensten (inkomgelden, toeristische gidsen, vervoer, enz. …) moeten we alle kosten rekenen die ons door de betreffende firma’s gevraagd worden.

Vermindering van het aantal personen               

  • Een vermindering van het aantal personen dient steeds schriftelijk aan de jeugdherberg doorgegeven te worden.
  • Bij een vermindering van meer dan 10 % van de door u opgegeven aantallen, gelden de normale annulatievoorwaarden en -kosten.
  • De annulatiekosten zijn steeds verplicht ongeacht de reden van annulatie

Privacy

We nemen privacy heel ernstig, en zorgen dat we enkel de gegevens verzamelen die we nodig hebben voor een goede verwerking van een aanvraag, reservatie of lidmaatschap of voor het optimaliseren van de inhoud van de website www.schoolklassen.be. Er worden geen gegevens doorgegeven aan derde partijen zonder expliciete toestemming. Lees hier ons volledige privacybeleid