U bent hier

Voorwaarden

Programma's

De uitgewerkte programma's zijn terug te vinden op onze website www.schoolklassen.be. Ze omvatten de volledige structuur van een verblijf: volpension (alle maaltijden van middagmaal 1e dag t.e.m. lunch laatste dag tenzij anders vermeld), alle uitstappen, inkomgelden, gidsen en begeleiding i.v.m. de uitstappen, eventueel huur van materiaal, activiteiten worden aangepast aan de mogelijkheden van de externe partners (sluitingstijden, bezetting, …). Vervoer nodig voor het programma wordt op aanvraag aangeboden mits toeslag. Wie een standaardprogramma kiest hoeft zich geen zorgen te maken over verblijf of uitstappen maar kan ook niets aan het programma wijzigen. Van zodra de uitstappen gereserveerd zijn ontvangt u een gedetailleerd programma. Vanaf dat moment kan er niets meer aan gewijzigd worden.

Aanpassingen aan het standaardprogramma kunnen alleen schriftelijk op het ogenblik van reservatie en na overleg met de vzw Vlaamse Jeugdherbergen aangevraagd worden. Hiervoor zal een prijsverhoging van 3% per pakket aangerekend worden. U kan natuurlijk steeds activiteiten schrappen uit onze aangeboden programma’s. Dan wordt ook de prijs aangepast. Contacteer ons voor meer informatie.

Reservaties             

  • Dienen steeds bevestigd te worden door ondertekening van het reserveringsformulier dat u via een link toegestuurd krijgt. Van zodra wij dit formulier ondertekend ontvangen hebben ligt de reservering voor verblijf en maaltijden vast. Wij nemen terug contact met u op voor de verdere afspraken van zodra de prijzen voor de betreffende periode gekend zijn.
  • Per 20 deelnemers bieden wij 1 gratis deelnemer. Voor buitengewoon onderwijs bieden wij per 10 deelnemers 1 gratis deelnemer.
  • Zodra uw inschrijving bevestigd is, kan u met maximum 2 groepsverantwoordelijken gaan kennismaken met de JH. U vraagt hiervoor een bon aan via schoolklassen [at] vjh.be. Na afspraak met de beheerder kan u in de JH 1x overnachten. Zo krijgt u de gelegenheid om kennis te maken met de jeugdherberg, de beheerders, de omgeving en de accommodatie.
  • Prijzen geldig vanaf 35 personen. Bij minder dan 35 deelnemers: prijzen op aanvraag.
  • Voor reservaties minder dan 8 weken voor vertrek kunnen we noch het programma, noch de prijs garanderen.
  • Indien iemand gedeeltelijk deelneemt aan een verblijfsperiode, rekent die persoon bij zijn vertrek de onkosten van de jeugdherberg af met de jeugdherbergbeheerder. De kosten van de uitstappen worden verrekend op de saldofactuur.
  • Gelieve ten laatste 2 weken voor aankomst het exacte aantal deelnemers en eventuele voedingsbeperkingen te melden. Laattijdig doorgeven van deze gegevens kan resulteren in de onmogelijkheid om de gevraagde aanpassingen aan de maaltijden te kunnen aanbieden.
  • Lakens zijn in de prijs inbegrepen, iedereen dekt zelf zijn/haar bed op
  • Iedere groep leerlingen wordt bij alle activiteiten vergezeld door minstens 1 begeleidende leerkracht
  • Op elke verdieping van de jeugdherberg, waar leerlingen verblijven, slaapt minstens 1 leerkracht
  • Alle prijzen kunnen door onvoorziene omstandigheden, buiten onze wil om, gewijzigd worden. Prijzen op het contract zijn bindend.

Betalingen

Na ontvangst van het ondertekende reserveringsformulier sturen wij u een factuur voor opstartkosten dossier van 400 euro. 2 maanden voor aankomst dient het voorschot van 75% betaald te zijn, u ontvangt hiervoor een factuur. Na het verblijf ontvangt u een saldofactuur. LET OP: zijn uw facturatiegegevens op het bevestigingsformulier juist? Indien dit na opmaak van de factuur nog aangepast moet worden rekenen wij hiervoor een administratieve kost van 20 euro aan.

Waarborg

De opstartkost van het dossier wordt als waarborg beschouwd. Als bij vertrek alles in orde is wordt dit bedrag integraal van de saldofactuur afgetrokken.

Annuleringsvoorwaarden              

Annuleringen dienen steeds schriftelijk te gebeuren - hetzij per brief of e-mail. Bij annuleringen per brief geldt de poststempel als bewijs. Indien er een voorschot werd betaald dat hoger is dan de annuleringskosten, dan wordt het teveel betaalde bedrag teruggestort. Alle transactiekosten zijn in dat geval steeds ten laste van de begunstigde. Terugbetalingen gebeuren enkel d.m.v. overschrijvingen via de bank

Annuleringskosten            

Ongeachte de reden van annulering zullen volgende kosten aangerekend worden:

  • annulering meer dan 100 dagen voor aankomst: 400 euro dossierskosten
  • annulering tussen 60 en 100 dagen voor aankomst:  25% van het verblijf (*)
  • annulering tussen 30 en 59 dagen voor aankomst:  50% van het verblijf (*)
  • annulering tussen 29 en 7 dagen voor aankomst:  75% van de totale kosten (**)
  • annulering minder dan 7 dagen voor aankomst: 100% van de totale kosten (**)

(*) Alle overnachtingen, met een minimum van 400,00 euro - voor alle andere diensten (inkomgelden, toeristische gidsen, vervoer, enz. …) moeten we ten allen tijde alle kosten rekenen die ons door de betreffende firma’s gevraagd worden.

(**) Alle overnachtingen plus alle bestelde maaltijden, met een minimum van 400,00 euro - voor alle andere diensten (inkomgelden, toeristische gidsen, vervoer, enz. …) moeten we ten allen tijde alle kosten rekenen die ons door de betreffende firma’s gevraagd worden..

Vermindering van het aantal personen               

  • Een vermindering van het aantal personen dient steeds schriftelijk doorgegeven te worden.
  • Bij een vermindering van meer dan 10% van de bij reservering opgegeven aantallen, gelden de normale annuleringsvoorwaarden en -kosten.
  • De annuleringskosten zijn steeds verplicht ongeacht de reden van annulering

Privacy

We nemen privacy heel ernstig, en zorgen dat we enkel de gegevens verzamelen die we nodig hebben voor een goede verwerking van een aanvraag, reservatie of lidmaatschap of voor het optimaliseren van de inhoud van de website www.schoolklassen.be. Er worden geen gegevens doorgegeven aan derde partijen zonder expliciete toestemming. Lees hier ons volledige privacybeleid